Autotosaserwis.com

boxy

samochody dostawcze

SERWIS I NAPRAWA

SAMOCHODÓW DOSTAWCZYCH
autokar

SERWIS I NAPRAWA

AUTOKARÓW
ciągnik z naczepą

SERWIS I NAPRAWA

SAMOCHODÓW CIĘŻAROWYCH

Jakie są najczęstsze usterki w autokarach?

psuje się w autokarach

Regularne przeglądy techniczne, cykliczna wymiana elementów eksploatacyjnych oraz brak zwłoki w usuwaniu usterek i awarii to warunki, bez których spełnienia nie można mówić o bezpieczeństwie w pojeździe mechanicznym. Nacisk na kwestie bezpieczeństwa jest szczególnie istotny w odniesieniu do pojazdów transportu publicznego. Serwisowanie autokarów to obowiązek przewoźnika, który niestety – jak pokazują statystyki policyjne – często jest bagatelizowany. Sprawdźmy, co w autokarach psuje się najczęściej?

Co najczęściej psuje się w autokarach?

Analiza statyk policyjnych nie jest optymistyczna. Badania wskazują, że ponad 60% kontrolowanych autokarów miało usterki, skutkujące odebraniem kierowcy dowodu rejestracyjnego lub całkowicie dyskwalifikujące auto z ruchu drogowego. Najczęstszym źródłem usterek w autokarach jest układ hamulcowy. To on bezpośrednio warunkuje bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, dlatego alarmujące objawy ze strony hamulców nie mogą być ignorowane. Niebezpieczne może być nie tylko zużycie podzespołów eksploatacyjnych, ale również zbyt duża różnica w sile hamowania kół na poszczególnych osiach. W drugiej kolejności częstotliwości występują wycieki płynów eksploatacyjnych, wskazujące na nieszczelności w układach oraz nieodpowiedni skład spalin.

W wielu autokarach problemy dotyczą awaryjnego systemu otwierania drzwi i nieprawidłowego wyposażenia obowiązkowego, zwłaszcza braku gaśnic. To jeszcze nie wszystko. W autokarach często występują kłopoty z układem kierowniczym, złym stanem technicznym ogumienia i niesprawnym oświetleniem. Pamiętajmy, że opony w autokarach nie mogą być popękane czy poprzecierane, a głębokość ich bieżnika nie powinna być mniejsza niż 3 mm.

Naprawa kratownicy w serwisie autokarów

Poważnym problemem, uniemożliwiającym dalszą eksploatację autokaru jest niezadowalający stan blach i uszkodzenia kratownicy. Przestrzenna konstrukcja kratownicy jest spawana z profili kwadratowych/prostokątnych i stanowi zasadniczą część podwozia pojazdu. Skorodowana konstrukcja nośna wymaga naprawy. Atak rdzy może doprowadzić do poważnych uszkodzeń konstrukcji kratownicy, włącznie z przerwaniem jej ciągłości. Nasz serwis autokarów oferuje profesjonalną naprawę kratownic. Obejmuje ona dokładnie wyczyszczenie szkieletu konstrukcji, zlokalizowanie wszystkich ognisk korozji, usunięcie rdzy i odbudowanie zniszczonych elementów. Stalową kratownicę trzeba na sam koniec pokryć dodatkowo powłoką antykorozyjną.

Regularne serwisowanie autokarów pozwala skontrolować stan techniczny pojazdu. Warto autokar powierzyć w ręce fachowców przed każdą dłuższą podróżą. W serwisie autokarów zostaje dokładnie sprawdzony układ hamulcowy, jezdny i kierowniczy, oświetlenie, elektryka oraz nadwozie i podwozie. Pracownicy serwisu sprawdzą, czy nie ma wycieków oleju i płynu, skontrolują spaliny i płyny eksploatacyjne oraz ocenią, czy tachograf i ogranicznik prędkości działają poprawnie.

,